
IFFR Pathways
Een meeslepende VR-experience die je onderdompelt in het volledige filmaanbod van het IFFR.
Immersive Technology
IFFR
VR


Introductie van het project
Het IFFR (International Film Festival Rotterdam), is het grootste film festival van Nederland, waar elk jaar internationale en onafhankelijke films worden vertoont in Rotterdam.
Het IFFR heeft gevraagd om het doorbladeren van hun programma om te vormen tot een meeslepende ervaring voor het jongere publiek zodat zij een goede match binnen het filmaanbod kunnen vinden.
''Hoe kunnen we met behulp van immersieve technologieën een meeslepende ervaring creëren die jongeren tussen de 16 en 24 jaar kennis laat maken met IFFR films, en hoe zorgen we ervoor dat ze hieraan deelnemen?''
Oplossing
Uit deze vraag is de VR-game ‘’IFFR Pathways’’ voortgekomen die je, zodra je de bril opzet, direct onderdompelt in het verhaal van één van de IFFR-films. Je wordt een onderdeel van het verhaal en speelt zelf mee als één van de karakters. Je maakt zelf keuzes die het verhaal een hele eigen richting kan geven.
Overleef jij het het monster dat zich schuil houdt in de donkere bossen?
Middels deze VR-game heeft de gebruiker de kans om meerdere films binnen het filmaanbod te ontdekken op een speelse en immersieve wijze.
Klik op de video hieronder voor meer informatie. De link opent een video in Youtube!
Tijdlijn
Februari - juni (2024)
Werkvorm
Groepsverband
Programma’s
Canva
Roblox
Figma
Premiere Pro
Uitdaging en leerpunten
Werken met immersieve technologieën is iets wat ik nog nooit eerder had gedaan.
Eerste keer aan de slag met storytelling en uitvinden wat een verhaal nodig heeft om de aandacht van gebruikers te trekken en deze vast te houden.
Begrijpen waar de frictie lag voor jongeren om het IFFR niet te bezoeken voor de films, maar wel het festival.
Eerste keer er een volledig concept moest komen te staan. Leuk dit concept, maar hoe komen de gebruikers er mee in aanraking? Hoe zorg je ervoor dat gebruikers na het spelen van dit spel ook daadwerkelijk een ticket gaan kopen. Een concept van begin tot eind.
Mijn rollen en taken
Binnen dit project heb ik op verschillende gebieden en fases bijgedragen aan het proces:
Research: In de onderzoeksfase ben ik bezig geweest met het opbreken van het probleem, het onderzoeken van al bestaande immersieve technologische uitwerkingen.
Analyseren: Binnen dit project heb ik de doelgroep gedefinieërd en de behoeftes en problemen verwerkt in een persona, empatht map en user journey.
Prototyping: Binnen het project zijn binnen 4 iteraties uitwerkingen gemaakt, waarbij ik mij heb geworven over de fysieke uitwerkingen en storytelling.
Ontwerp: Voor het eindresultaat heb ik mij bezig gehouden met het ontwerp van de tickets en uitwerking van de ticketsale-stand.
Interactie: Ik heb nagedacht over de manier waarop gebruikers in contact komen met de VR-game en hoe de gebruikers de stap zouden maken om daadwerkelijk een ticket te kopen.
Immersieve technologie: Immersieve technologie schept een groot aantal aan mogelijkheden, maar welke mogelijkheid is de juiste binnen de kaders van het project? Wat is realistisch en wat zorgt er voor dat jongeren een volledige ervaring meekrijgen?
Contact
